...REVIEWS !!      

PRIMITIVE HANDS
"s/t" LP and "Heartless Man" 7"

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  ENGLISH

RAZORCAKE (USA) OCT 2018 #106 Blown-speaker garage rock from Canada. There’s a touch of early ’80s SoCal punk in there, too, a la Night Birds. These two guys manage to be catchy and to go hard. It’s not every day you get both, so snap this one up if your favorite part of a skate video is the slams section. (CT)

RAZORCAKE (USA) OCT 2018 #106 The title track is a bit of potent Stoogey repetitive ride-the-groove drone. Two on the flip are much more in the uptempo ’70s punk stomper vein—catchy and frenetic without coming near the “hardcore” dividing line. Not a naff track to be found here. –Jimmy Alvarado. (JA)

SUNDAY EXPERIENCE (UK) OCT 2017 This wonderful slab of raucous racket is out about now through the esteemed Alien Snatch imprint, by Primitive Hands and ripped from a self titled debut full length this is the garage punk-a-hula grooved ‘summer school’, a razor sharp up close and personal 79 second pogoing feral scuffed n’ scuzzed boogie is how you’d best describe it, the kind of coolly impacting day glo damage that the likes of Estrus used to run out with ridiculous frequency back in the day

TBD (TBD) OCT 2017 Primitive Hands are the retarded adopted love children of Frank Zappa and GG Allin. They broke the chains that were holding them down in the cellar since birth, where they were forced to listen for hours on end to leather biker boots stomping and feces dropping on the kitchen floor above, to finally break out and terrorize their city! After years of roaming back alleys and dumpsters, bodies cold skinny, hairless and they're minds numb and having absolutely no musical training or even how to handle instruments they've decided to throw caution to the wind buy some wind chimes, gongs and triangles and unleash an unholy noise to the unsuspecting people of planet earth. Good luck all you God fearing citizens who dare come out to witness this filth, you'll need it.

GERMAN

OX #139 (GER) August 2018: Warum die „Heartless Man“-7“ separat erschienen ist und die drei Songs nicht mit auf der LP verbraten wurden, ergibt sich durch die Geschichte hinter der EP. Diese ist spontan bei einem Berlinbesuch entstanden und entspricht deutlich mehr dem Sechziger- Jahre-Protopunk der Güteklasse SONICS, während die LP ein ziemliches Massaker aus wildestem Garage, primitiven Gewaltexzessen, einem gekonnten MAD-Cover, 78/79er-Protopunk aus der Prä-Hardcore-Ära und anderem fiesen Zeug ist. Beeindruckender Trip, bei dem einem sowohl die STOOGES, die TESTORS als auch HEX DISPENSERS auf Speed und natürlich DEMON’S CLAWS (eine der vielen anderen Bands von Brian Hildebrand) auf den Nägeln brennen. Kanada liefert einmal mehr eine gute Scheibe ab, aus der man locker mehr als eine veritable Doppelgarage bauen könnte. Sehr vielseitig und abwechslungsreich, ohne den Faden zu verlieren. Kein Song klingt stilistisch wie der vorhergehende, die gesamte Platte vielmehr fast schon wie ein stimmiger Sampler, bei dem die Bands handverlesen wurden. Hat mehr als nur einen Hit, wobei die 7“ nicht ganz so zündet wie die LP. Die 300 Stück werden aber ebenso schnell weg sein wie die 500 Exemplare des Longplayers, also hurtig. (8/10) (KS)

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